top of page
  • laureverschraegen

Walnoot drijfkaarsjes

Een paar jaar geleden hoorde ik van herboriste Lieve Galle het geweldig gezellige idee van een dag zonder elektriciteit. Dat wilde ik ook eens uitproberen. Ik overtuigde mijn gezinsleden, en zo deden wij in de kerstvakantie op een dag bij het opstaan de lichten niet aan. We lieten ook de verwarming uit en hadden de avond ervoor alle klokken weggelegd. Daarnaast bleven ook de computer en de telefoons uit staan.


Buiten was het grauw en grijs waardoor we binnen vrij snel de kaarsen aan staken. 

We cirkelden met z’n allen rond de stoof, lazen boeken, speelden gezelschapsspelen en maakten een nieuwe voorraad walnoot-drijfkaarsjes. Een enorm leuke bezigheid voor een dag vol traagheid.


‘s Avonds - nou ja, we weten natuurlijk niet zeker of het al echt avond was aangezien we geen klok hadden - maar toen het dus pikdonker werd en we honger kregen, kookten we op de stoof. Geen gemakkelijke opdracht zonder veel licht. Gelukkig stond deze pasta op het menu, waardoor het al bij al meeviel met aantal potten en pannen.


Het werd een dag vol verbinding en gezelligheid. Volgend jaar zeker en vast opnieuw! Als het van mij afhangt, een hele week =) 








43 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

Fluo Batman

bottom of page